שלוש סיבות לשכור יועץ עסקי ותיק

"איך חכם כבעל ניסיון" אומר המשפט הידוע, שמקבל משנה תוקף גם כאשר מדובר בעולם הייעוץ העסקי. יועץ עסקי ותיק מצויד בסט של יכולות ההופכות אותו גם לרופא של העסק, גם לבנאי ולא תאמינו – גם לדבורה… מדוע ואיך הרב גוניות של היועץ המנוסה תורמת להצלחת העסק?

כל התשובות בשורות הבאות.

מתן אבחנה מדויקת

אומרים שהכרת הבעיה היא 50% מהפתרון. אך מה עושים כאשר לא מצליחים להגיע לאבחנה מדויקת? במובן הזה תפקידו של יועץ עסקי דומה לפעולות שמבצע רופא כאשר מגיע אליו מטופל:  רופא מנוסה מתבונן בסימפטומים, ויודע בעזרת ניסיונו לזהות את שורש הבעיה ואת אופן הטיפול בה: האם למשל כאבי ראש מהם סובל המטופל נובעים ממחסור בשתייה או מעידים על התפתחות מחלה?

פעולתו של היועץ העסקי דומה: גם אליו מגיעים "מטופלים" –  בעלי עסקים עם כאבים מסוגים שונים: מבעיות תזרימיות ועד לכאבי גדילה והתפתחות של העסק. יועץ עסקי מנוסה ידע לזהות בזמן קצר יחסית את הסימפטומים ולייצר אבחנה מדויקת, שתוביל לפתרון הרצוי.

ניהול ובנייה נכונה של תהליכים

בניין שנבנה בצורה טובה מהיסודות יכול אפילו לשרוד רעידת אדמה (ויש לכך דוגמאות רבות מסביב לעולם)… כמו המבנה, כך גם עסק שבנוי בצורה נכונה יוכל לשרוד תקופות קשות. וזו עוד סיבה לשכור את שירותיו של יועץ עסקי ותיק, המנוסה בבנייה של תהליכים מורכבים. הניסיון המצטבר יאפשר ליועץ הוותיק גם לבנות תהליכים בצורה נכונה – וגם ללוות את העסק לאורך היישום כדי לקצור את פירות המהלך: בין אם מדובר בתכנון הייצור והתפעול, מיזוג חברות, תהליכי התייעלות או הגדרת מבנים ארגוניים.

פתרונות מחוץ לקופסה

יועץ עסקי שהתנסה בליווי עשרות עסקים בגדלים, תחומים ותרבויות ניהול שונות – נחשף לפתרונות ודרכי פעולה מגוונים. במובן הזה היועץ העסקי מתפקד כדבורה, העוברת מעסק לעסק ומאביקה כל אחד בפתרונות מתאימים שהצליחו במקומות אחרים. מעסקים קטנים, חברות ממשלתיות ועד מפעלי תעשייה – לכל אחד האופי שלו, אך כל אחד טומן בחובו פתרונות ותהליכים שאפשר ליישם בגופים עסקיים אחרים. בכך היועץ העסקי המנוסה חושף את העסק לפתרונות הנחשבים לחדשניים בתחום הפעילות שלו, ומקנים לו יתרון תחרותי.