ארבע דרכים למצוא עתיד עסקי טוב יותר לחברה שלך

כל בעל עסק יודע, שכדי להמשיך לקיים עסק מצליח עלינו להיות תמיד במעקב אחר השוק ותנועותיו, לעשות שינויים במידת הצורך ולהתאים את תהליכי העבודה והשירותים לזמנים המשתנים. אמרה יפנית אומרת, כי גם מים רותחים מתקררים בסוף אם לא שומרים על הלהבה. לכן, עלינו למצוא דרכים לשיפור עתיד העסק שבבעלותנו בכל זמן.

תכנון אסטרטגי

אחת הדרכים  אשר יכולה להאיר את עתיד החברה ולהבטיח את עתידה לשנים הקרובות, היא על ידי תכנון אסטרטגי חדש, לרוחב ולעומק. רבים אינם יודעים עד כמה שינוי יסודי בתהליכים שונים בארגון, מסוגל להשפיע על עתידה של חברה שנים לאחר מכן. אם החברה שלך סובלת, למשל, מתקיעוּת וחוסר צמיחה, דע כי על ידי תכנון וניסוח מחדש של החזון  העסקי, האסטרטגיה ותהליכי העבודה תוכל להעלות את התפוקה והרווחים, לצרף לקוחות חדשים למעגל הלקוחות הקיים ולהתייעל מבחינה ארגונית-פנימית.

תחזית פיננסית

אי אפשר לדבר על התייעלות עסקית בלי לדבר על כסף. אחת הדרכים לשמור ולהבטיח תוצאות עסקיות חיוביות היא בבנייה מדוקדקת של התחזית הפיננסית של העסק שלך (תכנית עסקית פנימית). תחזית פיננסית מתחשבת בהיסטוריה של העסק ובמצב הנתון ובוחנת פרמטרים כגון מחזור, רווחיות, מקורות מימון, תזרים מזומנים ורגישויות. מנתוני הפרמטרים בעבר, מהחזון ותכנית השיווק אנו מבצעים תחזית מדויקת ככל האפשר לשנים הקרובות. התחזית הזו מהווה נקודת השוואה ונקודת מוצא גם יחד, ובעל העסק יכול להישען עליה לטווח ארוך ולהתנהל פיננסית על פיה.

גיוס הון

דרך נוספת  לשפר את העתיד של העסק שלנו, היא לגייס הון שבעזרתו ניתן יהיה לבצע שינויים עמוקים אשר יביאו לפתרון הנדרש לעסק. לעתים חברה נמצאת במצב כלכלי אשר לא מאפשר לה לנוע קדימה מפאת מחסור במזומנים. אם לאחר מחשבה נמצא שהחברה יכולה לקום על רגליה ולהצליח אם רק תשיג סכום כסף התחלתי – מומלץ ונכון לגייס את הסכום הזה (באפיקים שונים כגון הלוואה, השקעה וכו'…)  ולהימנע מהידרדרות במצב.

שיתופי פעולה

דרך נוספת לעתיד טוב יותר דורשת רענון משמעותי ונכונות רבה מצד בעלי החברה. מדובר על שיתוף פעולה עם חברות ועסקים אחרים. לעיתים אנו חוששים לפנות לחברה אחרת, לסמוך על שיקול הדעת של מישהו אחר ולשים עצמנו בסיכון. עם זאת, צריך לזכור כי במידה וישנו שיתוף פעולה האינטרס להצלחה משותף לכולם ויכול להניב תוצאות יפות אשר לא היינו מגיעים אליהן לבדנו. בשיתוף פעולה כזה ניתן, למשל, להציע ללקוחות קיימים מוצרים משלימים שיבססו את הקשר שלהם עם החברה שלנו ולקבל לקוחות חדשים אשר מגיעים דרך החברה איתה אנו משתפים פעולה.