חמישה דברים שחברות מצליחות לא שוכחות לבצע 

כל בעל עסק יודע כי ישנם דברים שעליהם הוא מוכרח להקפיד כדי להבטיח את המשך הצלחתו. אנו מכירים מספיק מקרים בהם חברות מצליחות הובסו על ידי חברות אחרות בשל התנהלות לא נכונה, בזבוז משאבים או חוסר תשומת לב. חברה שרוצה לשמור על מקומה בשוק צריכה להקפיד על מספר דברים באופן קבוע:

עמידה בהתחייבויות ובלוחות זמנים

לא ניתן להפריז בחשיבות העמידה בזמנים עבור הלקוחות ועבור החברה בבעלותך. כאשר לקוח מקבל שירות או מוצר באיחור, גם אם הם עונים על כל דרישותיו, הוא יזכור את האיחור שנוצר בפעם הבאה שיזדקק לשירותך וייתכן שיפנה לספק אחר. מעבר לכך, עמידה בזמנים יוצרת אמון בין הלקוח לספק ותתרום ליחסים העתידיים. כמו כן, לרוב, אי עמידה בזמנים נגררת ממשימה למשימה, דבר שיוצר לחץ ופוגע בתוצר המוגמר.

מעקב פיננסי

לכל חברה יש אחראי על ההתנהלות הכלכלית, אך הדגש המשמעותי הוא על חשיבותו של מעקב פיננסי קבוע ומדויק שיזהה התנהלות לא נכונה כבר בראשיתה. רצוי שהמעקב ירוכז, לפחות בשלביו הסופיים, על ידי אדם אחד אשר ידע לזהות סטיות בהכנסות ובהוצאות השוטפות מול תכנית עבודה ולתעדף הוצאות חריגות. מעקב כזה ימנע הן משברים שמתגלים מאוחר ופוגעים ביכולת ההתאוששות והן תוצאות החורגות מן המצופה.

מחקר שוק

השוק משתנה תדיר ואם החברה אינה משתנה אתו, היא עלולה להיעלם. גם חברות ענק שלא השכילו להתאים את המוצרים והשירותים שלהם לצרכים המשתנים של הקהל איבדו מכוחן מהר. מנהל מוצלח צריך להיערך לתסריטים שונים בשוק ולעבוד תמיד על החידוש הבא בעסק. במקביל יש להקים כלים לריכוז מידע וניתוחו על מוצרים ומתחרים. ככל שתקדים לחשוב מה הלקוחות שלך ירצו מחר, כך תהיה ערוך יותר לבצע את העבודה בזמן אמת.

מענה לעובדים

כמנהל, אינך ער בכל זמן לבעיות הצצות בשטח. מי שער אליהן הם העובדים שלך החשופים למידע המתקבל ממפגשים עם לקוחות ומשאר התהליכים בארגון והם מקור למשוב מהימן . לכן, עליך להיות פתוח לשמוע את אנשי השטח ולהסיק מהם מסקנות בזמן אמת. מלבד החשיבות של קבלת המשוב מהלקוחות, תוכל לזהות דרך העובדים קשיים, צווארי בקבוק ורעיונות להתייעלות.

 שיווק

אף אחד לא מערער על הצלחתה של חברת קוקה קולה, הצלחה שנמשכת שנים ארוכות. בכל זאת, חברת קוקה קולה משווקת עצמה בקביעות בכל העולם. כל חברה צריכה לשווק עצמה על פי צרכיה ולא לנוח על זרי הדפנה. לא כל פעילות מכירתית מתבצעת באותה הדרך ובאותה העוצמה, אך בכל שלב של החברה יש למצוא אפיק שיווקי הולם שיגיע אל הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים, ויבטיח שהינם מודעים ליכולות העסק שלך, למוצרים שלך ולאפשרויות שאתה יכול להעניק להם.